Статті

Кафедра образотворчого мистецтва

Деталі

Зав. кафедри: Шевнюк Олена Леонідівна, 

професор, доктор педагогічних наук

Контакти: (044) 486-41-40 

e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

                           https://www.facebook.com/komnpu/timeline

Кафедра здійснює підготовку студентів заосвітньо-кваліфікаційними рівнями „бакалавр”, “спеціаліст”, “магістр” за спеціальністю 6-8.020205 - Образотворче мистецтво (галузь – Мистецтво) з присвоєнням кваліфікації “Художник (за видами образотворчого мистецтва. Вчитель (на рівні спеціаліста) або викладач (на рівні магістра) образотворчого мистецтва”, а також аспірантів і докторантів за спеціальністю 13.00.02 – теорія і методика навчання образотворчого мистецтва.

Художня освіта в стінах педагогічного університету значно розширює можливості фахівця мистецького профілю. Вивчення спеціальних дисциплін – психології, педагогіки, різноманітних методик навчання образотворчого мистецтва, арт-терапії – дозволяє молодому митцю впевнено почуватись на сучасному ринку праці. Фахова психолого педагогічна освіта суттєво розширює спектр можливостей працевлаштування, при тому що ніяким чином не зменшено обсяг спеціальної мистецької підготовки. Навчальний план спеціальності «Образотворче мистецтво» передбачає вивчення таких дисциплін, як рисунок, живопис, композиція, скульптура, художня кераміка, декоративно-прикладне мистецтво, комп’ютерна графіка, кольорознавство, пластична анатомія, прикладна графіка, практикум з історичного костюма, історія образотворчого мистецтва тощо.

При кафедрі працюють класи малюнку, живопису, композиції, пластичної анатомії, майстерня скульптури та кераміки, лабораторія декоративно-прикладного мистецтва, діє постійна виставка студентських робіт. Медіа обладнання лекційних аудиторій дозволяє здійснювати віртуальні екскурсії в світ історії мистецтва. У комп’ютерних класах створено умови для опанувати сучасними програмами з графічного та фотодизайну.

Кафедру образотворчого мистецтва як відокремлений підрозділ засновано 28 квітня 2005 року наказом №132 ректора НПУ імені М.П.Драгоманова академіка В.П.Андрущенка.До цього моменту викладачі кафедри майже два десятиліття працювали в складі кафедри початкового навчання. Фундатором кафедри по праву вважається професор М.А.Кириченко, відомий український  художник-графік, засновник вітчизняної наукової школи методики навчання образотворчого мистецтва, автор навчальних посібників для ВНЗ «Перспективне малювання в школі» (1966), «Основи образотворчої грамоти» (1982) та підручників для загальноосвітньої школи «Образотворче мистецтво» (1-3 класи).

На сучасному етапі розвитку кафедри українські та іноземні студенти отримують освіту в класі живопису (керівники член Спілки художників України Труш В.І., учень В.Зарецького, і старший викладач Гармата В.М., асистент – Сова О.С.), класі малюнку (керівник член Спілки дизайнерів України Цебенко Л.І.), класі скульптури і художньої кераміки (керівник відомий український скульптор-монументаліст доцент Красноголовець О.С.), класі декоративно-прикладного мистецтва (керівник член Спілки художників України доцент Плазовська Л.В., асистент - Соломко І.П.), класі композиції (керівники старший викладач Шалварова К.С., викладач Карпенко В.І.), класі графіки (керівник заслужений діяч культури доцент НАОМА Кириченко Ів.М.), класі комп’ютерної графіки (керівник Власюк Р.Я.).

Кафедра образотворчого мистецтва є лідером на Україні в науково-методичному забезпеченні інноваційних методик навчання образотворчого мистецтва в системі неперервної освіти на різних її рівнях. Її надбанням стала перша вітчизняна наукова школа з теорії та методики навчання образотворчого мистецтва, очолювана доктором педагогічних наук, професором Шевнюк О.Л.

У доробку кафедри понад 95 наукових і навчально-методичних праць, серед яких вперше видані на Україні навчальні посібники з грифом МОН України:

·  Кириченко М. Український народний декоративний розпис. – К., 2006

·  Шевнюк О.Л. Культурологія. – К., 2007

·  Красноголовець О.С. Основи скульптури. – К., 2008.

·  Шевнюк О.Л. Історія костюма. – К., 2009.

.  Плазовська Л.В. Декоративно-прикладне мистецтво в практиці вчителя образотворчого мистецтва. – К.,2010

Також на кафедрі виходить з друку щорічний збірник методичних рекомендацій з навчання образотворчого мистетцва у ВНЗ/

Кафедра веде активну музейно-виставкову роботу, щорічно організуючи музейні екскурсії, серед яких –“Марафон на Терещенківській” (музей російського мистецтва, музей Варвари і Богдана Ханенків), “День музеїв” (заповідник “Софія Київська”), “Скарби України” (Національний художній музей України), а також бере участь у проектах Пінчук арт-центра, Центру візуального мистецтва, Гоголь-феста.

Викладачами і студентами кафедри постійно організуються майстер-класи видатних митців України – живописця Ів. Марчука, скульптора В.Щура, мозаїчиста Л.Тоцького, а також традиційної української ляльки-мотанки.

 

Творчі досягнення викладачів і студентів кафедри презентуються через активну виставкову діяльність: щорічно проводяться виставки дипломних робіт випускників кафедри, освітні виставки, зокрема, творів художників сім’ї Рерихів, виставки творчих робіт студентів,

серед яких - виставка авторської фотографії, постмодерністських парафразів «Гра з вічністю», академічного живопису «Творчість молодих», до 175-річного ювілею НПУ імені М.Драгоманова тощо. 

Важливими етапами виставкової діяльності кафедри стали ПершаВсеукраїнська виставка творчості студентів «Арт-дебют», відкрита для киян і гостей міста 2006 року в Центральній науковій бібліотеці імені В.Вернадського,та Друга Всеукраїнська виставка творів студентів, відкрита в Музеї Гетьманства протягом листопада-грудня 2010 року. Обиві виставки отримали схвальну пресу і відгуки спеціалістів, гідно презентувавши рівень креативних пошуків студентів - художників.alt alt

Контактна інформація:

Адреса:
м.Київ, вул. Тургенівська, 8/14,
10 поверх, ауд.10-12
(м.Вокзальна, м.Університет, в районі Цирку)

 


 

Керівництво та склад кафедри.

 

Завідувач кафедри: Шевнюк Олена Леонідівна.

Професор, доктор педагогічних наук. Мистецтвознавець, культуролог, педагог. Коло наукових інтересів – культурологічний аналіз процесів розвитку образотворчого мистецтва та історії костюма, педагогіка вищої школи, інноваційні технології мистецької освіти. Автор понад 90 наукових і навчально-методичних праць. Викладає культурологію, історію образотворчого мистецтва, практикум з історичного костюма, вступ до спеціальності, методику навчання образотворчого мистецтва у ВНЗ.

 

Заступник завідувача кафедри: Красноголовець Олександр Сергійович.

Доцент. Скульптор, кераміст, педагог. Викладає художню кераміку, скульптуру.

Плазовська Любов Василівна.

Доцент, кандидат педагогічних наук. Дизайнер текстилю та одягу, педагог. Викладає композицію, декоративно-прикладне мистецтво.

Осьмак Тетяна Валентинівна.

Доцент, кандидат педагогічних наук. Педагог. Викладає методику навчання образотворчого мистецтва в ЗОШ, декоративно-прикладне мистецтво, художнє конструювання.

Барахтян Микола Миколайович.

Доцент, кандидат педагогічних наук. Актор, режисер, педагог. Викладає риторику, культуру мовлення, основи сценарної діяльності вчителя.

Шалварова Катерина Станіславівна.

Старший викладач. Художник-графік, педагог. Викладає малюнок, композицію, кольорознавство, прикладну графіку.

Гармата Володимир Миколайович.

Старший викладач. Художник-живописець, педагог. Викладає живопис, техніки графіки, педагогічний малюнок.

Труш Володимир Миколайович.

Викладач. Художник-живописець. Член Спілки художників України. Викладає живопис, композицію.

Власюк Роман Ярославович.

Викладач. Художник-живописець. Викладає живопис, комп’ютерну графіку.

Цебенко Любомир Іванович.

Викладач. Художник-живописець. Член Спілки дизайнерів України. Викладає рисунок, композицію, пластичну анатомію.

Карпенко Вікторія Анатолієвна.

Викладач. Художник-графік. Викладає рисунок, композицію, художнє конструювання.

Сова Ольга Сергіївна.

Викладач. Художник-графік. Викладає живопис.

Соломко Ірина Петрівна.

Викладач. Художник-прикладник, педагог. Викладає декоративно-прикладне мистецтво.

Руденко Іраїда Володимирівна

Викладач. Художник-живописець, педагог-методист. Викладає методику навчання образотворчого мистецтва.

 


Наукова діяльність кафедри

Напрям: “Зміст освіти, форми і засоби фахової підготовки вчителя”

Проблема: “Вдосконалення змісту освіти, форм і методів підготовки педагогічних працівників згідно з вимогами стандартів освіти і Болонського процесу”

Тема:“Формування методичної компетентності майбутнього вчителя образотворчого мистецтва”.

Шевнюк О.Л. Теоретико-методологічні основи формування методичної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва

 Барахтян М.М. Формування комунікативної складової методичної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва

 Плазовська Л.В. Формування методичної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі навчання прикладного мистецтва

 Красноголовець О.С. Формування методичної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі навчання скульптури

 Осьмак Т.В. Формування методичної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва як психолого-педагогічна проблема

 Шалварова К.С. Формування методичної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі навчання композиції

 Гармата ВМ. Формування методичної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі навчання графіки

 Власюк Р.Я. Формування методичної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі вивчення комп’ютерної графіки

 Карпенко В.А. Формування методичної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі навчання художнього конструювання

 Цебенко Л.І. Формування методичної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в галузі пластичної анатомії

 Труш В.М. Формування методичної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі навчання живопису

 Сова О.С. Формування методичної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в галузі графічного дизайну

 


Друковані праці

1987 – Кириченко М.А., Кириченко І.М. Основи образотворчої грамоти. – К., Вища школа, 1987.

2000 – Шевнюк О.Л. Українська та зарубіжна культура: Навчальний посібник. – К., Знання, 2000 (1-ше видання).

2003 – Шевнюк О.Л. Культурологічна освіта майбутнього вчителя: теорія і практика: Монографія.— К, НПУ, 2003.

2004 – Шевнюк О.Л. Світова художня культура:Від первісного суспільства до початку середньовіччя: Навчальний посібник. – К., Вища школа, 2004 (у співавторстві зі Щолоковою О.П.)

2005 – Шевнюк О.Л. Культурологія: Навчальний посібник. – К., Знання, 2005 (1-ше видання).

2006 – Шевнюк О.Л., Зміст і технології модульно-рейтингового оцінювання навчальних досягнень студентів. Образотворче мистецтво: Методичні рекомендації. – К., Політехніка,

2006 - Руденко І.В. Мистецтво: Підручник для 6 кл. – К., Ґенеза, 2006. ( у співавторстві з Л.М.Масол, О.В.Гайдамака.

2007 – Шевнюк О.Л. Копіювання в процесі навчання образотворчого мистецтва: Методичні рекомендації – К.: Політехніка, 2007.

2008 – Шевнюк О.Л. Історія костюма: Навчальний посібник. - К., Знання,

2008 - Красноголовець О.С. Основи скульптури: Навчальний посібник. – К.,  Знання,

2008. - Шевнюк О.Л., Шалварова К.С., Красноголовець О.С., Плазовська Л.В., Гармата В.М., Соломко І.П. Програми з образотворчих дисциплін. – К., НПУ,

2009 – Плазовська Л.В. Декоративне мистецтво в практиці вчителя образотворчих дисциплін. – К., НПУ, 2009.

Провідні друковані праці

1987 – Кириченко М.А., Кириченко І.М. Основи образотворчої грамоти. – К., Вища школа, 1987.

2000 – Шевнюк О.Л. Українська та зарубіжна культура: Навчальний посібник. – К., Знання, 2000 (1-ше видання).

2003 – Шевнюк О.Л. Культурологічна освіта майбутнього вчителя: теорія і практика: Монографія.— К, НПУ, 2003.

2004 – Шевнюк О.Л. Світова художня культура:Від первісного суспільства до початку середньовіччя: Навчальний посібник. – К., Вища школа, 2004 (у співавторстві зі Щолоковою О.П.)

2005 – Шевнюк О.Л. Культурологія: Навчальний посібник. – К., Знання, 2005 (1-ше видання).

2006 – Шевнюк О.Л., Зміст і технології модульно-рейтингового оцінювання навчальних досягнень студентів. Образотворче мистецтво: Методичні рекомендації. – К., Політехніка,

2006 - Руденко І.В. Мистецтво: Підручник для 6 кл. – К., Ґенеза, 2006. ( у співавторстві з Л.М.Масол, О.В.Гайдамака.

2007 – Шевнюк О.Л. Копіювання в процесі навчання образотворчого мистецтва: Методичні рекомендації – К.: Політехніка, 2007.

2008 – Шевнюк О.Л. Історія костюма: Навчальний посібник. - К., Знання,

2008 - Красноголовець О.С. Основи скульптури: Навчальний посібник. – К.,  Знання,

2008. - Шевнюк О.Л., Шалварова К.С., Красноголовець О.С., Плазовська Л.В., Гармата В.М., Соломко І.П. Програми з образотворчих дисциплін. – К., НПУ,

2009 – Плазовська Л.В. Декоративне мистецтво в практиці вчителя образотворчих дисциплін. – К., НПУ, 2009.

2009 – Шевнюк О.Л. Дипломне проектування: Методичні рекомендації. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2009.

2010 – Шевнюк О.Л. Курсова робота з образотворчого мистецтва: теорія, історія, методика. – Вип.5. — К.: Політехніка, 2010.

2010 – Барахтян М.М. Основи риторики і техніки мовлення: Навч. посібн.. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2010.

2011 – Барахтян М.М. Основи риторики: Навч. посібн.. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2011.

2011 – Барахтян М.М. Основи риторики і техніки мовлення: навчально-методичне ресурсне забезпечення: Навч. посібн.. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2011.

2012 – Образотворче мистецтво: освітньо-професійний комплекс: Посібник / Упоряд.: О.Л. Шевнюк, Л.В. Плазовська, О.І. Бараболя. – К., НПУ, 2012.

2013 – Плазовська Л.В. Декоративне мистецтво в практиці вчителя образотворчих дисциплін. – К.: Кондор, 2013.

2013 – Шевнюк О.Л. Словник термінів образотворчого мистецтва: Навч. посібн. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2013.


 

АВТОРСЬКА ЛИСТІВКА

ОКР бакалавр

Семестр 7

Кількість кредитів ECTS – 3.

Основна мета засвоєння курсу полягає у формуванні професійного досвіду в процесі опанування різними технологіями створення авторських художніх листівок. Студенти оволодіють знаннями про історію та типологію листівок, властивості різноманітних матеріалів для їх виготовлення, виразні прийоми, засоби і способи художнього виконання зображень та декору листівок, уміннями обирати оптимальне композиційне та колірне вирішення листівки для створення художнього образу, застосовувати прийоми моделювання, конструювання, формоутворення при виконанні об’ємних листівок, використовувати різноманітні способи та прийоми декоративно-пластичної обробки поверхні листівки, а також опанують методику планування процесу роботи над навчальним завданням при виготовленні листівок.

МОДЕЛЮВАННЯ АКСЕСУАРІВ

ОКР бакалавр

Семестр 7

Кількість кредитів ECTS – 3.

Основна мета засвоєння курсу полягає в підготовці майбутнього художника-педагога до організаційно-методичного забезпечення навчання учнів синтезу нових технік образотворчого мистецтва, що сполучаються в одному авторському мистецькому творі аксесуарного характеру, формуванні умінь послідовної реалізації творчого задуму на всіх етапах навчального процесу. Завданням дисципліни є оволодіння студентами культурою синтезування різних технік в реалізації ідеї художнього твору з урахуванням принципів образотворчої грамоти, що забезпечує розвиток  специфічного бачен­ня, пам’яті та мислення, чуття кольору і тону, навичок практичної ро­боти з художніми матеріалами. Студенти оволодіють знанням щодо основних технологічних і художніх методик і прийомів, щозастосовуються в синтезі різних технік виконання в одному творі аксесуарного характеру, вміннями технології роботи з різними техніками і матеріалами в межах завдань курсу.

ПЕЙЗАЖНИЙ ЖИВОПИС

ОКР бакалавр

Семестр 8

Кількість кредитів ECTS – 3 кредити.

Основна мета засвоєння курсу полягає в формуванні умінь створення пейзажної композиції засобами живопису на всіх етапах творчо-навчального процесу. Студенти оволодіють знаннями щодо цілей, завдань, змісту і особливостей побудови курсу пейзажного живопису в системі дисциплін образотворчого циклу, елементарної теорії пленерного живопису, основними технологічними та художніми методиками та прийомами, щозастосовуються в пейзажному живописі, основами передачі кольором глибини пейзажного простору, особливостями передачі плановості в пейзажу, методами та прийомами навчання пейзажного живопису з урахуванням історичного досвіду. Студенти опанують уміння мобільно робити вибір об'єкта пейзажного живопису та визначати оптимальну композицію, застосовувати методику пастозного письма та письма “а-ля прима” в межах завдань з пейзажного живопису, визначати загальну тональність, локальний колір, тепло-холодність зображуваних предметів, завершувати довготривале творчо-навчальне завдання з пейзажного живопису.

ДЕКОРАТИВНА ПЛАСТИКА

ОКР бакалавр

Семестр 5

Кількість кредитів ECTS – 3.

Основна мета спецпрактикуму полягає у формуванні умінь створення авторського художнього керамічного панно та їх транспонування в процес практичної діяльності викладача позашкільних художніх навчальних закладів. Завдання спецпрактикуму навчити студентів володіти конструктивно-пластичними прийомами створення художніх керамічних виробів площинного типу, розширити уміння і навички в композиційній роботі з різними керамічними матеріалами. Студенти оволодіють уявленнями про місце декоративного керамічного панно в оформленні інтер’єру, про принципи естетики формоутворення різновидів панно, опанують особливості керамічних матеріалів у процесі виготовлення керамічного панно, оптимальні методи виготовлення керамічного панно, технологічні особливості декорування, закономірності створення декоративного панно за різними композиційними схемами, технологічні прийоми підготовки глиняної маси, особливості моделювання узагальненої форми від цілого до деталей і навпаки, а також способами декорування керамічної поверхні поливами, ангобами, солями тощо.

ПОРТРЕТНИЙ ЖИВОПИС

ОКР бакалавр

Семестр 8

Кількість кредитів ECTS – 3.

Основна мета засвоєння курсу полягає в формуванні умінь створення портрету засобами живопису на всіх етапах творчо-навчального процесу. Студенти оволодіють знаннями щодо цілей, завдань, змісту і особливостей побудови курсу портретного живопису в системі дисциплін образотворчого циклу, основними технологічними та художніми методиками та прийомами, щозастосовуються в портретному живописі, основами передачі кольором портретного образу, методами та прийомами навчання портретного живопису з урахуванням історичного досвіду. Студенти опанують уміннями здійснювати вибір суб'єкта портретного живопису та визначати його композицію, застосовувати методику пастозного письма та письма “а-ля прима” в межах завдань з портретного живопису, визначати загальну тональність, локальний колір, тепло-холодність, завершувати довготривале творчо-навчальне завдання з портретного живопису.

АНАЛІЗ ТВОРІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

ОКР бакалавр

Семестр 8

Кількість кредитів ECTS – 3

Основна мета курсу полягає в підготовці майбутнього вчителя образотворчого мистецтва до аналізу та інтерпретації творів образотворчого мистецтва на уроках у загальноосвітніх школах. Завданням дисципліни є оволодіння студентами методами інтерпретації творів образотворчого мистецтва в урочній та позаурочній діяльності вчителя. Студенти оволодіють знаннями щодо сучасної інноватики інтерпретаційного досвіду актуального образотворчого мистецтва, а також відпрацюють прийоми формування досвіду розуміння учнями різних вікових груп творів образотворчого мистецтва.

Технологічні аспекти творчості художника

ОКР спеціаліст

Семестр 10

Кількість кредитів ECTS – 2

Основна мета курсу полягає у формуванні фахових знань, умінь і навичок  в підході до  вибору технології виконання художнього твору, теоретичними і практичними навичками аерографії, застосування її в різноманітних сферах творчості та видах мистецтва. Студенти освоять основні вимоги до використання аерографії в композиції, кольорознавстві, рекламі, художньому конструюванні, навички догляду за компресором та аерографом. Студенти навчаться самостійно вести роботу за допомогою аерографа, вільно володіти  правилами і засобами аерографії для вирішення конкретних завдань, виконувати “маскування” та лекала, застосовувати виражальні засоби аерографії для втілення  художнього образу.

Сучасне прикладне мистецтво

ОКР спеціаліст

Семестр 9

Кількість кредитів ECTS – 2.

Основна мета курсу полягає у застосовуванні технологічних і художніх прийомів різних видів прикладного мистецтва в створенні  самостійного художнього твору. Завдання дисципліни – навчити студентів використовувати традиційні технологічні та художні прийоми прикладного мистецтва при створенні творчих робіт різних жанрів (натюрморт, портрет, пейзаж,  абстрактна композиція, тощо). Студенти отримають цілісне уявлення про історію розвитку прикладного мистецтва, його види, регіональну та темпоральну специфіку, про трансформацію реалістичного візуального образу у мову умовних знаків, властивих сучасному прикладному мистецтву, про прийоми інтерпретації, трансформації, стилізації, Студенти оволодіють стилізованим малюнком, технологією інтарсії з сукна як однієї з технік сучасного прикладного мистецтва.

Сучасне візуальне мистецтво

ОКР магістр

Семестр 9

Кількість кредитів ECTS – 2.

Основна мета курсу полягає у формуванні умінь застосування стилістики і художніх прийомівосновних напрямків мистецтва ХХ ст. в образотворчій практиці. Студенти отримають уявлення про розвиток образотворчого мистецтва в ХХ столітті, щодо теоретичного обґрунтування і художньої специфіки основних напрямків мистецтва модернізму, а також розвиток мистецтва постмодернізму, особливості візуальних практик у період після 1960-х років. Студенти оволодіють прийомами зображення різних напрямків мистецтва ХХ ст. при виконанні творчих індивідуальних завдань.

Технологія іконопису в сучасних візуальних практиках

ОКР магістр

Семестр 7

Кількість кредитів ECTS – 2.

Основна мета курсу полягає у формуванні умінь застосування технологічних і художніх прийомів давнього іконопису в  сучасних образотворчих практиках. Завдання дисципліни – навчити студентів використовувати традиційні технологічні та художні прийоми сакрального малярства при створенні творчих робіт різних жанрів (натюрморт, портрет, пейзаж, побутовий жанр). Студенти матимуть цілісне уявлення про історію розвитку православного сакрального малярства, про основні іконописні школи, усвідомлять зміст та сюжетні мотиви основних іконографічних зображень, про техніки й матеріали, що використовувались в традиційному іконопису, про основні художні прийоми православної ікони. Студенти опанують технологію іконопису в сучасній образотворчій практиці, створять художні твори різних жанрів на основі зображальних прийомів і стилістики сакрального живопису.

Актуальні проблеми навчання образотворчого мистецтва у ЗОШ 

ОКР магістр

Семестр 10

Кількість кредитів ECTS – 2.

Основна мета курсу полягає в підготовці майбутнього художника-педагога до інноваційного організаційно-методичного забезпечення навчання образотворчого мистецтва у загальноосвітніх школах. Завданням дисципліни є оволодіння студентами інноватикою методики навчання образотворчого мистецтва в урочній та позаурочній діяльності. Студенти оволодіють знаннями щодо актуальних методів, прийомів і форм навчання образотворчого мистецтва в загальноосвітніх школах, а також відпрацюють інноваційні технології формування емоційного ставлення дитини до дійсності.

   

GTranslate  

English French German Italian Portuguese Russian Spanish
   

Авторизація  

   

Всього відвідувань  

3811491
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
509
1761
4540
3013971
38111
41880
3811491

Your IP: 127.0.0.1
Server Time: 2017-09-20 10:47:45
   

Хто на сайті?  

На сайті 25 гостей та відсутні користувачі

   
© ALLROUNDER

Використання матеріалів сайту можливе лише при згоді адміністрації порталу та активного посилання.
Всі права захищено!

Сайти, які підтримуються службою порталу
НПУ імені М.П.Драгоманова
Інститути
Фізико-математичний інститут :: Інститут філософської освіти :: Інститут фізичного виховання та спорту :: Інженерно-педагогічний інститут :: Інститут інформатики :: Інститут іноземної філології :: Інститут історичної освіти :: Інститут корекційної педагогіки та психології :: Інститут мистецтв :: Інститут магістратури, аспіратнути та докторантури :: Інститут природничо-географічної освіти та екології :: Інститут педагогіки та психології :: Інститут перепідготовки та підвищення кваліфікації :: Інститут політології та права :: Інститут розвитку дитини :: Інститут соціології, психології та соціальних комунікацій :: Інститут соціальної роботи та управління :: Інститут української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка :: Інститут управління та економіки освіти
Факультети
Кримський гуманітарний факультет
Кафедри
Кафедра педагогчної творчості :: Кафедра педагогіки, теорія та історії педагогіки :: Кафедра методики викладання російської мови та світової літератури :: Кафедра етики та естетики :: Кафедра управління та євроінтеграції :: Кафедра філософії :: Кафедра інформатики
Персональні сайти
Андрущенко В.П. :: Бех В.П. :: Жалдак М.І. :: Борисенко В.Й. :: Франчук В.М. :: Франчук Н.П.
Інші сайти
Асоціація випускників :: Система управління електронними курсами НПУ :: Система управління електронними курсами інституту інформатики :: Система управління електронними курсами інституту інформатики (студенти) :: Простір гуманітарної комунікації :: Лабораторія археологічних досліджень :: Кабінет-музей М.П.Драгоманова :: Україна і становлення конституціоналізму в Європі :: Центр культури. НПУ